Sund koldskål helt uden sukker |
Gadtoft Visholm
Desserter,  Vegetarisk

Sund koldskål helt uden sukker

Ingen dansk sommer uden koldskål. Selvom solen gemmer sig godt bag skyerne i disse dag, skal det ikke holde os fra koldskål i rigelige mængder. Helt klassisk koldskål er lavet på æggesnaps og tykmælk. Det smager fantastisk, men måske du (ligesom os) gerne vil være helt klar til bikinisæsonen. Derfor har vi lavet en opskrift på koldskål helt uden sukker. Smagen fejler bestemt ikke noget, og vi kan simpelthen spise den her koldskål i stride strømme. Vi topper med søde friske jordbær, og det kan varmt anbefales.

Rigtig god fornøjelse!

1 L koldskål | 5 minutter

7 dl økologisk kærnemælk 
2 dl Cheasy vaniljeskyr
Saft og skal fra ½ økologisk citron
Korn fra 1 vaniljestang

Du skal også bruge 
Friske jordbær 

Sådan gør du
Bland kærnemælk og vaniljeskyr i en skål, og smag til med citron og korn fra en vaniljestang. Du kan med fordel lade vaniljestangen blive i, så koldskålen trækker endnu mere vaniljesmag. Top med friske jordbær skåret i kvarte, og nyd smagen af klassisk koldskål – helt uden sukker

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *